JAK MOŻESZ ZAOSZCZĘDZIĆ NA OGRZEWANIU
Celem kampanii edukacyjnej “Stopień mniej znaczy więcej” jest zachęcenie poznaniaków do prostych zmian nawyków dotyczących korzystania z ogrzewania. Ważne, aby to sami mieszkańcy najbardziej racjonalnie i optymalnie zużywali energię cieplną z korzyścią dla swoich budżetów domowych i środowiska.
Wietrz mieszkanie krótko, ale intensywnie
Nie zastawiaj grzejników meblami i nie susz na nich ubrań.
Zadbaj o szczelność okien lub wymień stare okna na nowe.
Sprawdź, czy grzejniki są odpowietrzone.
Nie ogrzewaj pustych pomieszczeń, zmniejsz w nich temperaturę.
Ograniczaj ogrzewanie, kiedy wychodzisz z domu.
Odsłoń kaloryfer i pion grzewczy, Ciepło będzie się swobodnie rozprzestrzeniało w pomieszczeniu.
Zamontuj ekrany zagrzejnikowe. Skierują ciepło w stronę pomieszczenia.
W dzień odsłoń okna. Korzystaj z naturalnego źródła ciepła, jakim jest słońce.
Zasłaniając okna w nocy, poprawiasz izolację mieszkania.
Zamykaj drzwi do klatki. Zatrzymasz ciepło w częściach wspólnych budynku.
Steruj temperaturą w swoim domu.
Materiały do pobrania
Aktualności

Bądź eko
„Ogrzewam, nie przegrzewam”. Poznaniacy wiedzą, że „stopień mniej znaczy więcej”. Coraz częściej zdajemy sobie sprawę z negatywnych skutków przegrzewania. Począwszy od globalnego ocieplenia po przegrzewanie naszego organizmu, dotyczy to zwłaszcza najmłodszych.

„Stopień mniej znaczy więcej”. Zmniejsz temperaturę z korzyścią dla zdrowia – Poradnik
Nauczyliśmy się korzystać z energooszczędnego światła, dbamy o racjonalne zużywanie wody i coraz lepiej radzimy sobie z segregacją śmieci. Oszczędzamy i segregujemy z myślą o naszych portfelach i w trosce o środowisko. Staramy się być

EUROPA TEŻ OSZCZĘDZA CIEPŁO
Wiele państw Unii Europejskiej wprowadza rekomendacje lub nowe regulacje prawne, mające na celu oszczędność ciepła i energii elektrycznej. W październiku w Finlandii rozpocznie się rządowa kampania społeczna, która będzie zachęcała

POZNAŃ Z NOWĄ KAMPANIĄ
W Poznaniu startuje kampania edukacyjna, której celem jest uświadomienie mieszkańców, że już prosta zmiana nawyków korzystania z ogrzewania przekłada się na ograniczenie zużycia paliw, zmniejszenie wydatków i poprawę jakości powietrza. Kampanię